2018-02-27

Czyżby to już wiosna?

Tak, wiosna!
Od kilku dni pączki na drzewach w pobliskim parku pęczniały, nabrzmiewały, aż w końcu zaczęły pękać. A w innych miejscach mojego miasteczka niektóre drzewa, nawet nie zauważyłam kiedy, obsypały się kwieciem.
Wiosnę już nie tylko czuć w powietrzu, ale również widać :)




Kwitną śliwy ume (czerwone i białe), a pączki pękają na wczesnych wiśniach kawazuzakura.
Wczesne sakury. Z daleka jeszcze mało co widać.
Ale z bliska widać już nieco więcej.


A to śliwa ume.



 

26 komentarzy:

  1. Jak ja Ci zazdroszczę! Dziękuję za odrobinę wiosny z Japonii, bo u nas do -22 w nocy, teraz mój termometr wskazuje -11 stopni na 3 pietrze, więc przy gruncie zimniej.
    Ptaki kucają przy ziemi, mało co latają, bo wiatr zimny bardzo.
    Ale w końcu marzec wkrótce i daje nadzieję, że i nas, martwię się tylko, że to co przed mrozami wylazło z ziemi, to teraz zamarznie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak ja Ci zazdroszczę! Dziękuję za odrobinę wiosny z Japonii, bo u nas do -22 w nocy, teraz mój termometr wskazuje -11 stopni na 3 piętrze, więc przy gruncie zimniej.
    Ptaki kucają przy ziemi, mało co latają, bo wiatr zimny bardzo.
    Ale w końcu marzec wkrótce i daje nadzieję, że i nas, martwię się tylko, że to co przed mrozami wylazło z ziemi, to teraz zamarznie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojojoj, ale się porobiło. To chyba zima na zakończenie chciała pokazać co potrafi.
      Współczuję tych temperatur. Rzeczywiście marzec tuż tuż, więc pewnie zima odpuści...
      Posyłam słoneczko :)

      Usuń
    2. Właśnie zauważyłam, że jeden Twój komentarz Jotko trafił do spamu...

      Usuń
  3. śliwa śliczna.
    ale czekam na wiśnie na bogato

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jeszcze troszke trzeba zaczekać, chociaż w zeszłym roku o tej porze te wczesne wiśnie były już pięknie obsypane kwiatami.

      Usuń
  4. Tylko sobie westchnęłam z zazdrości...
    W Warszawie w tej chwili minus 10 stopni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, to tak na koniec lutego prawdziwa zima nadeszła...
      Posyłam dużo słoneczka :)

      Usuń
  5. Dziękuję Ci za takie piękne zapachy, chociaż kocham zimę to wiosna jest niezwykle urocza. Oglądam i oglądam - od samego rana. I nic mądrego nie napiszę tylko jeszcze popatrzę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja Ci dziękuję za odwiedziny.
      Patrz ile chcesz :) Za jakis czas wkleje znowu, jak juz kwiaty sie rozwiną.

      Usuń
  6. Tak baaaaaardzo Ci zazdroszczę! U nas też były pączki, ale padły - teraz są mrozy i śniegi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za chwilę marzec, to pewniete mrozy odpuszczą i w Polsce też zrobi się wiosennie :)
      Ojej, szkoda tych pączków. Może drzewa jakoś odżyją po tychmrozach...

      Usuń
  7. Oj, jak milutko tam u Ciebie:)
    U nas minus 15 stopni i śnieg za oknem. Też bym już chciała wiosnę.
    Aż miło się zrobiło, patrząc na Twoje wiosenne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śnieg za oknem to nawet fajny widok, ale te minus 15 stopni - brrr...
      Ja też mam 15, ale na plusie :)
      Posyłam zatem ciepełko i słońce, może wiosna przegoni zime skoro już zaraz marzec.

      Usuń
  8. Ojojoj! Jak slicznie! Dobrze, ze gdzies juz wiosna przyszla, to moze i u nas wkrotce bedzie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wysyłam słoneczko, żeby u Was też zrobiło się cieplej i wiosna mogła przyjść :)

      Usuń
  9. Kochana!
    A u nas mroźna zima, ale...będą i takie widoki, warto poczekać:)
    Buziaczki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Morgano, z pewnością będą! Może trochę później niż zwykle, ale będą.
      Posyłam słoneczko :)

      Usuń
  10. Zazdroszczę! Wiosna, zapach ziemi, rześkie poranki- tego brakuje mi najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to rzeczywiście przykro, że nie ma chociaż rześkich poranków :(

      Usuń
  11. Minus 16, ale w przyszłym tygodniu ma się ocieplić na tyle, że będzie padał śnieg z deszczem, dlatego oglądanie kwiatów takie atrakcyjne.
    Szkoda, że nie mogę zalogować się przez URL.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Posyłam słoneczko, żeby to ocieplenie nadeszło jak najszybciej :)
      Co do logowania, to już zmieniłam. Jakoś nie zwróciłam na to uwagi. Dziękuję Ci za zwrócenie uwagi :)

      Usuń
    2. Mokuren,
      Ślicznie dziękuję, ułatwiło mi logowanie. Jesteś wspaniała i dobra, co widać po życzeniach ocieplenia.Dziś wprawdzie zamieć śnieżna, ale i w końcu do nas przyjdzie kiedyś ta wiosna.
      Zasyłam moc serdeczności

      Usuń
    3. Ultro, nie ma za co :) Nie wszystkie ustawienia są dla mnie w pełni zrozumiałe, więc takie sygnały jak Twój sa bardzo pomocne.
      Wiosna przyjdzie na pewno. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  12. Piękne zdjęcia i śliczne kwiaty! Już nie mogę doczekać się wiosny! Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę Ci żeby wiosna szybko dotarła. Posyłam słońce :)

      Usuń